<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=iso-8859-1" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.18876">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV>Sorry for any crosspostings<BR><BR><BR>Digicult presents:<BR><BR>Digimag 52 
- March 2010<BR><A 
href="">http://www.digicult.it/digimag_eng/</A><BR><BR>Digimag is the monthly 
magazine of the project Digicult, which focuses on <BR>the impact of new 
technologies and modern sciences on art, design, culture <BR>and contemporary 
society.<BR><BR>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .<BR><BR>The 
Digicult Archive: past issues, articles and interviews<BR><A 
href="">http://www.digicult.it/en/Archive/</A><BR><BR>The Digicult Board:<BR><A 
href="">http://www.digicult.it/digimag_eng/board.asp</A><BR><BR>The Digicult 
website:<BR><A href="">www.digicult.it/en</A><BR><BR>The Art-Agency 
Digimade:<BR><A href="">www.digicult.it/agency</A><BR><BR>. . . . . . . . . . . 
. . . . . . . . . . . . .<BR><BR>"... I've certainly seen the failure of street 
protests against the Iraq war <BR>in the past five years in the U.S. Marches and 
protests were not being <BR>covered in the mass media, so people lost interest 
in coming out. The last <BR>protest I went to in about 2007 was dismal and 
pathetic. I made a work <BR>subsequently called AntiWar404 that features 
hundreds of abstracts lifted <BR>from pro-peace and anti-war websites that have 
disappeared in the past five <BR>years.What I've learned from following the 
online aspects of the anti-war <BR>movement is that there are moments when 
people will move out of their <BR>ideological comfort zone to endorse 
resistance, and when that moment passes, <BR>it's much more difficult to build a 
movement. Unfortunately at present it <BR>seems that this arc of enthusiasm is 
governed largely by the corporate mass <BR>media coverage of current events. But 
to the extent that social media, <BR>independent media and other cooperative 
initiatives can be used to catalyze <BR>social actions, there is some potential 
to bypass the futility of the <BR>spectacular idiocy that prevails 
today"...<BR><BR>Andy Deck, from "Andy Deck and the Net art: the licence to be 
an artist" by <BR>Marco Mancuso<BR><BR>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
. . .<BR><BR>[ARTICLES]:<BR><BR>- JACOB KIERKEEGARD - <A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1728</A><BR>The 13th 
edition of the Sonic Acts Festival - The Poetic of Space - was <BR>entirely 
dedicated to the exploration of space in performative, audiovisual <BR>and film 
arts.<BR>di Silvia Bertolotti<BR><BR>- ANDY DECK - <A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1736</A><BR>Andy Deck, net 
artist and pioneer of conceptual art on the net, has been <BR>active for more 
than a decade and is not a character that needs a lot of <BR>introduction.<BR>di 
Marco Mancuso<BR><BR>- LU YANG - <A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1734</A><BR>One of the 
leaders of this new foray into bioart is Lu Yang, a young artist <BR>born 1974 
in Shanghai and now based both there and in Hangzhou<BR>di Robin 
Peckham<BR><BR>- MAYER-SCHONBERGER - <A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1738</A><BR>Viktor Mayer 
Schönberger is director at Information and Innovation Policy <BR>Research Centre 
and author of Delete: The Virtue of Forgetting in Digital <BR>Age<BR>di Simona 
Fiore<BR><BR>- MOIRA RICCI - <A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1737</A><BR>20.12.53 - 
10.08.04, conceived and produced after her mother's sudden death, <BR>is the 
most famous and discussed work by the artist Moira Ricci<BR>di Giulia 
Simi<BR><BR>- SEPPUKO/SUICIDEMACHINE - <BR><A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1733</A><BR>Talk about 
suicide has has hardly ever been a simple thing, and that is <BR>especially 
nowadays with web 2.0, as Seppuko and Web 2.0 Sucide Machine 
<BR>demonstrates<BR>di Loretta Borrelli<BR><BR>- FEDERICO SOLMI - <A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1741</A><BR>Federico 
Solmi's work, always characterized by an ironic destruction of <BR>myths and 
(anti)heroes, becomes more bitter with his new artwork<BR>di Monica 
Ponzini<BR><BR>- KNIFEANDFORK - <A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1740</A><BR>Knifeandfork 
is a group of artists and designers based in Los Angeles. They <BR>develope 
public projects in a territory between software art and design<BR>di Mattia 
Casalegno<BR><BR>- BODY, CYBORG AND ROBOT - <BR><A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1735</A><BR>The huge 
exhibition in Lugano shows the historical path of all possible <BR>interactions 
between man, machine and art<BR>di Silvia Casini<BR><BR>- THE INFLUENCERS 2010 - 
<A href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1732</A><BR>A report 
about the Barcelona art, comunication and activism event, come this <BR>year to 
its sixth awsome edition.<BR>di Barbara Sansone e Jordi Salvadò<BR><BR>- 
KINETICA ART FAIR - <A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1729</A><BR>A report about 
the huge London kinetik art exhibition, with interviews to <BR>the art director 
and some of the most intriguing designers<BR>di Alessandra Migani<BR><BR>- 
ARCHITECTURE AND SPACE - <BR><A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1730</A><BR>Our changing 
understanding of reality has inspired the invention of new <BR>concepts of space 
and strategies for spatial research and practice across <BR>disciplines.<BR>di 
Eugenia Fratzeskou<BR><BR>- THE ACOUSTIC MEANING OF THE SPACE - <BR><A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1731</A><BR>The theme of 
space is a cornerstone in the philosophical investigation. It <BR>appeals to the 
world experienced by the subjects in terms of perceptual <BR>knowledge<BR>di 
Simone Broglia<BR><BR>- MEDIAFACADE AND HYPERSURFACE - <BR><A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/article.asp?id=1739</A><BR>Urban Screen 
and NuFormer: the new urban mediafacades<BR>di Annamaria 
Monteverdi<BR><BR><BR>[COVER]:<BR><BR>- JACOB KIERKEEGARD - Anechoic 
Chamber<BR><BR><BR>[ATTACHMENT]:<BR><BR>- LU YANG - Dictator E-Work - <A 
href="">http://www.digicult.it/digimag/allegato.asp</A><BR><BR>. . . . . . . . . 
. . . . . . . . . . . . . . .<BR><BR>DIGICULT is an online/offline Italian 
platform, created to spread digital <BR>art and culture worldwide. It focuses on 
the impact of new technologies and <BR>modern sciences on art, design, culture 
and contemporary society. DIGICULT<BR>is based on participation of more than 40 
professionals, representing a wide <BR>Italian Network of critics, curators and 
journalists in the field. DIGICULT <BR>is the editor of the magazine DIGIMAG, 
which focuses on some cultural and<BR>artistic issues like internet art, 
hacktivism, electronica, video art, <BR>audiovideo, art &amp; science, design, 
new media, software art, performing art<BR>. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
. . . . .<BR><BR>[DIRECTION &amp; MANAGEMENT COMMITEE]:<BR><BR>Marco Mancuso 
(Digicult project Director and Teacher at New Academy of Fine <BR>Arts / Naba of 
Milan) ; Claudia D'Alonzo (International Doctorship in <BR>Audiovisual Studies, 
University of Udine) ; Bertram Niessen (Researcher at<BR>Sociology Deparment of 
Statale University Milan - Bicocca) ; Lucrezia <BR>Cippitelli (Phd at Sapienza 
University Rome and Teacher at Fine Arts Academy <BR>of 
L'Aquila)<BR><BR>[EIDITORIAL STAFF &amp; TRANSLATIONS]:<BR><BR>Luca Restifo 
(Technical Consultancy) ; Claudia D'Alonzo&nbsp; (Press Office) ; <BR>Martina 
Bartalini&nbsp; (Web Editing) ; Giulia Baldi (Twitter &amp; Facebook Editing) 
<BR>; Giuseppe Cordaro (Podcast Editing) ; Riccardo Vescovo (Graphic Design) 
;<BR>Luigi Ghezzi (Web 2.0 Marketing) ; Laurea Magistrale in Traduzione 
<BR>Specialistica, Università IULM di Milano (Website Translations) ; Francesca 
<BR>Lattanzi - Emanuela Cassol - Sara Cavagna - Henriette Vittadini - Mimi 
Peña<BR>(Magazine Translations)<BR><BR>[EDITORIAL BOARD]:<BR><BR>Tatiana 
Bazzichelli&nbsp; ; Bertram Niessen&nbsp; ; Teresa De Feo ; Luigi Ghezzi ; 
<BR>Giulia Baldi ; Domenico Quaranta ; Massimo Schiavoni&nbsp; ; Monica Ponzini 
; <BR>Annamaria Monteverdi; Valentina Tanni ; Lucrezia Cippitelli ;Silvia 
Bianchi <BR>; Claudia D'Alonzo; Barbara Sansone ; Giulia Simi ; Silvia 
Scaravaggi ; <BR>Maresa Lippolis ;Alessio Galbiati ; Antonio Caronia ; Clemente 
Pestelli ; <BR>Donata Marletta ; Valeria Merlini ; Stefano Raimondi ; Loretta 
Borrelli ; <BR>Carla Langella ; Marco Riciputi ; Elena Gianni ; Matteo Milani ; 
Francesco <BR>Bertocco ; Silvia Casini ; Jeremy Levine ; Alex Foti ; Serena 
Cangiano ; <BR>Micha Cardenas , Mark Hencock , Pasquale Napolitano ; Simona 
Fiore ; Zoe <BR>Romano ; Enrico Pitozzi ; Eugenia Fratzeskou ; Mattia Casalegno 
; Robin <BR>Peckam ; Sabina Cuccibar ; Silvia Bertolotti ; Simone 
Broglia<BR></DIV></BODY></HTML>