<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html;
      charset=ISO-8859-1">
  </head>
  <body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
    Aksioma &#8211; Institute for Contemporary Art, Ljubljana presents: <br>
    <br>
    <b>Paolo Cirio</b> <br>
    <i><b>REALITYFLOWHACKED</b></i> <br>
    <br>
    <b>Aksioma | Project space</b> <br>
    Komenskega 18, Ljubljana, Slovenia <br>
    April 26 &#8211; May 20, 2011 <br>
    <br>
    <b>Tuesday, April 26, 2011</b> <br>
    <b>Artist talk: 6:00 pm</b> <br>
    <b>Exhibition opening: 7:00 pm</b> <br>
    <br>
    New publication: <i>Aksioma brochure #09</i>, Ljubljana 2011 <br>
    <i><b>Bruce Sterling: Sculpting the Flow of Reality</b></i> <br>
    <br>
    Stories, interventions, tactics and concepts of social realities
    designed and perpetrated by the new media artist Paolo Cirio will be
    displayed together for the first time in a solo exhibition at the
    new <b>Aksioma | Project space</b>. <br>
    <br>
    The core of this exhibition will be the opus of new media projects
    realized by the artist in the last years, including <i><b>Face to
        Facebook</b></i><i> (2011)</i>, <i><b>P2P Credit Cards &#8211; Gift
        Finance</b></i><i> (2010)</i> and <i><b>Open
        Society Structures</b></i> (2009). <br>
    <br>
    All these art pieces are conceived and performed in our advanced
    Information Era, in which media are hybridized, scattered, and
    blurred with the real, they are networked though, and they work
    through participation of the users. <br>
    <br>
    Cirio's works spot this media context, revealing information as
    ontological basis: specific devices, languages or techniques of
    media do not really count anymore, it is the art of orchestrate and
    structure information by networked media that emerges as major
    matter. <br>
    <br>
    Consequentially, these art works question how specific arrangements
    and processes of information can vary the construction and
    perception of cultural, political and economic realities. They
    investigate on information as raw material and how to structures it
    to depict and confront the power of media. In Cirio's works the
    layers of the media complexity are organically composed, displaying
    his sophisticated structures able to destabilize powerful firms or
    design worthy realities. <br>
    <br>
    Every work exhibited in the show is installed as offline mixed media
    installations. These art installations render sophisticated media
    hacks, fabrication of narratives and insightful paradigms in
    objects, videos, pictures and illustrations, in which the audience
    can enjoy concepts and actions which originated the art works. <br>
    <br>
    More about the exhibited works below! <br>
    <br>
    <br>
    <b>About the author </b> <br>
    <br>
    <b>Paolo Cirio</b> is a tactical media artist who actually living in
    London and working internationally. He hacks and orchestrates media
    through videos, coding, websites, social media, printed media,
    interventions in public spaces, characters enacted by actors,
    audience participation and accurate researches, in order to create
    edifying narratives, controversial provocations and tacking social
    issues. His primary inspiration is in corporate and state
    interventionism through the use of information power, which is
    depicted and interpreted in his radical and controversial art works.
    <br>
    <br>
    Paolo was part of [epidemiC] net-art collective (design of the virus
    <i><b>Biennale.py</b></i>, 49th Venice <em>Biennale</em>, Slovene
    Pavilion) and has collaborated with many other pivotal figures of
    net-art and street-art scene, like Bruce Sterling, Ubermorgen.com,
    RTMark, Alessandro Ludovico, among others. <br>
    <br>
    He has been awarded with the <b>Transmediale award</b> (2008), the
    <b>Stuttgarter Filmwinter award</b> (2007) the <b>Media Award St.
      Gilgen school</b> (2006); <b>Comission Rhizome</b> (2005) and
    received the honorary mentions at <b>Ars Electronica</b> (2005). <br>
    <br>
    <br>
    Production: Aksioma &#8211; Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, 2011 <br>
    <font color="#0000ff"><u><a href="http://www.aksioma.org/">www.aksioma.org</a></u></font>
    <br>
    <br>
    Artistic director: Janez Jan&#353;a <br>
    Executive producer: Marcela Okreti&#269; <br>
    Public relations: Mojca Zupani&#269; <br>
    Technical support : Valter Udovi&#269;i&#263; <br>
    <br>
    Thanks: Alessandro Ludovico, Geoff Cox, MGLC Ljubljana <br>
    <br>
    <i><b>Supported by The Ministry of Culture of the Republic of
        Slovenia and the City of Ljubljana - Department of Culture</b></i>
    <br>
    <i>Sponsor: Datacenter d.o.o.</i> <br>
    <br>
    ---------------------------------<br>
    <br>
    <b>FUTURED WORKS</b> <br>
    <br>
    The <i><b>Face to Facebook</b></i> is the media hack of
    Facebook.com, where its data has been radically reprocessed to
    construct new controversial structures. Like in the former Cirio's
    projects <i>Amazon
      Noir </i>(2006) and <i>Google will Eart Itself</i> (2005),
    realized together with Alessandro Ludovico and Ubermorgen.com, the
    development of smart software has given the possibility to criticize
    and put in crisis the monopolistic use of data of the most powerful
    internet companies. In the show these projects will be depicted by
    objects that conceptually document the process of the actions and by
    diagrams of the algorithms of the hack. <br>
    <br>
    The <i><b>P2P Credit Cards - Gift Finance</b></i> project proposes
    an alternative beneficial economy by issuing a visionary type of
    credit cards. This action addresses critical issues about the recent
    recession and finance regulations, especially related to the
    virtualization of money due electronic payments and online trading.
    This project looks at money as informational entities, which can be
    manipulated to redefine economies and distribute wealth equally. The
    art installation of this piece is composed by the credit cards and
    the diagram which illustrates how the Gift Finance works. <br>
    <br>
    The <i><b>Open Society Structures</b></i> piece outlines society
    organization like software designs. It uses the paradigm of
    information processing of the algorithms for social problem solving.
    This resulted in three Plexiglas black boards in which the audience
    can read sophisticated algorithms of taxonomies structured in order
    to have a utopian society constitution. <br>
    <br>
    <br>
    <b>Contact:</b> <br>
    Marcela Okreti&#269;, 041 250 830, <a class="moz-txt-link-abbreviated"
      href="mailto:aksioma4@siol.net">aksioma4@siol.net</a> <br>
    <b>Aksioma | Institute for Contemporary Art, Ljubljana</b> <br>
    Neubergerjeva 25, 1000 Ljubljana, Slovenia <br>
    tel.: + 386 &#8211; (0)590 - 54360 <br>
    <font color="#0000ff"><u><a href="http://www.aksioma.org/">www.aksioma.org</a></u></font>
    <br>
    <br>
    <br>
  </body>
</html>