sorry for x-posting<br>
<b><br>NK<br>Saturday Sept 24th 2011, Doors 21:30 Concert 22:00<br>Marcus Schmickler / Peter Ablinger / Alberto de Campo / Bill Kouligas / DJ Rumpsti Pumsti (Musik)</b><br>

<br>
<br>
Marcus
 Schmickler is a composer and performer. He studied composition and 
electronic music and since then has worked in the most diverse fields of
 composed and improvised music. He has won numerous prizes and honours 
and is closely associated with the Cologne label a-Musik. As a composer 
along with his many works of electronic music, he works with the 
ensemble recherche, the Staatskapelle Weimar, the musikFabrik, the 
Paragon Ensemble, the Ensemble zeitkratzer and many more. As a musician 
he works with musicians such as John Tilbury, Thomas Lehn, Otomo 
Yoshihide, David Behrman, Claudio Bohorquez and Julee Cruise. His 
discography so far consists of over 50 titles, and he has been 
performing on the world’s stages and at international festivals for 
years. He gives lectures and seminars and also works as an author in the
 field of theatre, radio plays and film.<br>

<a href="http://www.piethopraxis.org/" target="_blank">http://www.piethopraxis.org/</a><br>
<br>
Peter
 Ablinger was born in Schwanenstadt, Austria in 1959. He began studying 
graphic arts and was enthused by free jazz, but completed his studies in
 composition with Gösta Neuwirth and Roman Haubenstock-Ramati in Graz 
and Vienna. Since 1982 he has lived in Berlin, where he has initiated 
and conducted numerous festivals and concerts. In 1988 he founded the 
Ensemble Zwischentöne. In 1993 he was a visiting professor at the 
University of Music, Graz. He has been guest conductor of ‘Klangforum 
Wien’, ‘United Berlin’ and the ‘Insel Musik Ensemble’. Since 1990 Peter 
Ablinger has worked as a freelance musician. Peter Ablinger is one of 
the few artists today who uses noise without any kind of symbolism – not
 as a signifier for chaos, energy, entropy, disorder, or uproar; not for
 opposing something, or being disobedient or destructive; not for 
everything, for eternity, or for what-have-you. As in all these cases of
 music deliberately involving noise, noise is the case, but for 
Ablinger: this alone. Peter Ablinger has also come a long way in 
questioning the nature of sound, time, and space (the components usually
 thought central to music), and his findings have jeopardized and made 
dubious conventions usually thought irrefutable. These insights pertain 
to repetition and monotony, reduction and redundancy, density and 
entropy. (Christian Scheib, edited by Bill Dietz)<br>

<a href="http://ablinger.mur.at/" target="_blank">http://ablinger.mur.at/</a><br>
<br>
Alberto
 de Campo has studied classical composition, jazz guitar, and electronic
 music in Austria and the US. After working at UC Santa Barbara, 
designing experimental software instruments with Curtis Roads, he taught
 at Media Arts Academy Cologne, the Institute for Electronic Music in 
Graz, and at TU Berlin. He held a professorship for Music Informatics at
 Music University Duesseldorf, and currently is Professor for Generative
 Art at Arts Univ. Berlin.
He plays with powerbooks_unplugged (just in 
time programming on mostly unamplified laptops); improvisation groups 
with acoustic instruments such as Quiet Noise Quartet, Syntopia 
Ensemble, and ad hoc constellations; electronic music with BlippooHazard
 (four musicians playing the Blippoo Box, a hardware synth by Rob 
Hordijk). Recent projects include creating software instruments and 
sound installations with Florian Hecker, e.g. ‘No Night No Day’ at 
Biennale Venice, and AuditoryObjects (Bordeaux), and collaborating with 
Marcus Schmickler and Carsten Goertz on “Bonner Durchmusterung”, a 
project involving sonification und visualisation of atronomical data.<br>

<br>
Bill Kouligas is a sound artist and designer, better known for his 
solo project Family Battle Snake. He also runs the label PAN with vinyl 
editions of electronic and experimental artists. His music captures a 
variety of different sounds and time periods filtered through an 
imaginary urban soundscape. Emerging through a noise underground, 
ominous like a cloak of whispers, he now floats on a plane ebbing and 
flowing between electronic tape music and gluey entropicalia. With the 
use of analogue synth, tape manipulation and electronics he employs warm
 drones and a musique concrete approach through structured perspectives 
on a journey across time. Bill has collaborated with the likes of C 
Spencer Yeh, Destroy All Monsters, Sudden Infant, John Olson (Wolf 
Eyes), Joseph Hammer (LAFMS), Ralf Wehowsky/RLW, Chris Corsano, Damo 
Suzuki, Christian Weber, Anla Courtis, Astro, MV Carbon, Valerio Cosi, 
Birds of Delay and Kouhei Matsunaga to name a few.<br>

<a href="http://www.pan-act.com/" target="_blank">www.pan-act.com</a><br>
DJ Rumpsti Pumsti (Musik)
<a href="http://www.rumpsti-pumsti.com/" target="_blank">http://www.rumpsti-pumsti.com/</a><br>
<br>
<br>
NK<br>
Elsenstr. 52/<br>
2.Hinterhaus Etage 2 <br>
12059 Berlin Neukölln <br>

0049(0)17620626386