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<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2">Aksioma



      Institute for Contemporary Art, Ljubljana, kindly invite you to
      the presentation of the video project: </font>
    <p style="margin-bottom: 0in; font-weight: normal;"> </p>
    <font face="Times New Roman" size="4"><b>Sašo Sedlaček</b></font> <br>
    <font face="Times New Roman" size="4"><i><b>The Big Switch Off</b></i></font>
    <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2"><a
        href="http://www.aksioma.org/switch_off">www.aksioma.org/switch_off</a></font>
    <font face="Times New Roman"><br>
    </font> <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2"><b>Aksioma
|


        Project space</b></font> <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2">Komenskega
18,


      Ljubljana, Slovenia</font> <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2">July
      25 – August 5, 2011</font> <font face="Times New Roman"><br>
    </font> <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman"
      size="2"><b><span style="background: none repeat scroll 0% 0%
          transparent;"><br>
          Opening: Monday, July 25, 2011 at 8:00pm</span></b></font><font
      face="Times New Roman"><br>
    </font>
    <p style="margin-bottom: 0in; font-weight: normal;"> </p>
    <p style="margin-bottom: 0in;">Image: <font color="#000080"
        face="Times New Roman"><span lang="zxx"><u><a
              href="http://www.aksioma.org/press/switch_off.zip"><font
                style="font-size: 11pt;" size="2"><span
                  style="background: none repeat scroll 0% 0%
                  transparent;">http://www.aksioma.org/press/switch_off.zip</span></font></a></u></span></font></p>
    <p style="margin-bottom: 0in; line-height: 0.19in;
      page-break-before: always;" lang="en-GB"> <font color="#000000"
        face="Times New Roman"><font style="font-size: 11pt;" size="2">Sašo


          Sedlaček explores social phenomena that are part of our
          everyday life. His attention is focused particularly on those
          topics that we usually push aside, for they represent the
          “impure” side of the otherwise bright reality. Poverty and
          waste are certainly the key terms of his opus. These two
          topics, according to Sedlaček, are of key significance for our
          future. In a series of projects developed over the past ten
          years, he has shown various innovative and alternative modes
          of functioning (especially the practice of recycling) and he
          has emphasised the responsibility that should accompany our
          interfering with the environment and our making decisions
          regarding social issues.</font></font></p>
    <p style="margin-bottom: 0in;" lang="sl-SI"> <font color="#000000"
        face="Times New Roman"><font size="3"><font style="font-size:
            11pt;" size="2"><span lang="en-GB"><b>The video project </b></span></font><font
            style="font-size: 11pt;" size="2"><span lang="en-GB"><i><b>The


                  Big Switch Off</b></i></span></font><font
            style="font-size: 11pt;" size="2"><span lang="en-GB"><b> is
                part of this series; it will be publicly launched on
                Monday, 25 July 2011, at the Aksioma Project Space in
                Ljubljana, and in Autumn, as part of the retrospective
                exhibition of Sašo Sedlaček’s work, at the Gallery of
                Fine Arts Slovenj Gradec and at the Rotovž Exhibition
                Salon at the Maribor Art Gallery.</b></span></font></font></font></p>
    <p style="margin-bottom: 0in; line-height: 0.19in;" lang="sl-SI"> <font
        color="#000000" face="Times New Roman"><font size="3"><font
            style="font-size: 11pt;" size="2"><span lang="en-GB">The
              project deals with the question of what is waste and what
              is litter. What we consider safe waste, which we recycle,
              will become litter proper in the Third World, where it
              will probably end up. In the “Essay on Litter:
              Wiki-Garbage Management” in </span></font><font
            style="font-size: 11pt;" size="2"><span lang="en-GB"><i>Dnevnik’s


                Objektiv</i></span></font><font style="font-size: 11pt;"
            size="2"><span lang="en-GB">, Luka Omladič says that litter
              consists of those things that annoy us, the things that
              should not be where they are. Like an alien, they stand
              out from their surroundings and they make it disgustingly
              clear that someone has tossed them away and that they will
              remain there for a long time. Yet, not all litter is
              waste, Omladič says, at least not in the sense that would
              deeply annoy us. And cast-off television sets simply do
              not annoy us. In fact, it is precisely the migration of
              waste that constitutes major hidden pollution, and this
              often happens far away from the developed countries that
              produce waste. It is there, far away from the developed
              countries, that waste becomes litter. There, their
              characteristics become unpleasant again and stand out from
              the surroundings.</span></font></font></font></p>
    <p style="margin-bottom: 0in; line-height: 0.19in;" lang="sl-SI"> <font
        color="#000000" face="Times New Roman"><font size="3"><font
            color="#000000"><font style="font-size: 11pt;" size="2"><span
                lang="en-GB"><b>Sedlaček makes visible the relation
                  between waste and litter.</b><br>
                Using the old analogue technology, which has been
                increasingly displaced by the new digital technology, he
                produces litter here and now. Instead of “safely”
                recycling televisual technology, which is becoming
                obsolete due to the new technological paradigm, the
                introduction of digital signal and, consequently, the
                mass replacement of analogue television sets with LCDs
                and plasma TVs, let’s rather publicly break it into
                pieces. Let’s do what we are going to do anyway, one way
                or another, sooner or later – let’s do it together and
                publicly.</span></font></font></font></font></p>
    <p style="margin-bottom: 0in;" lang="sl-SI"><font color="#000000"
        face="Times New Roman"><font size="3"><font style="font-size:
            11pt;" size="2"><span lang="en-GB">Due to the introduction
              of digital signal in 2011, which has replaced the analogue
              signal, the West has witnessed mass destruction of old
              technology. Cathode television sets, TVs without digital
              converters, VHS and DVD players are a thing of the past,
              for they do not support new technology. Sooner or later,
              we will all be forced to replace the old with the new.
              Already now, the sellers of contemporary electronics keep
              offering us replacements of this kind. </span></font><font
            style="font-size: 11pt;" size="2"><span lang="en-GB"><b>Yet,
                the story of old technology is not over when we replace
                old devices with new ones. And it does not end at the
                electronics dumping ground either. In fact, this is
                where their journey only begins. Old electronics is
                being exported into Third World countries, however, this
                is already an entirely different story…</b></span></font></font></font></p>
    <p style="margin-bottom: 0in;" lang="en-GB"><font color="#000000"
        face="Times New Roman"><font style="font-size: 11pt;" size="2"><b><br>
          </b></font></font></p>
    <p style="margin-bottom: 0in; line-height: 0.19in;" lang="sl-SI"> <font
        color="#000000" face="Times New Roman"><font size="3"><font
            style="font-size: 11pt;" size="2"><span lang="en-GB"><b>Sašo
                Sedlaček </b></span></font><font style="font-size:
            11pt;" size="2"><span lang="en-GB">is, no doubt, one of the
              key authors of contemporary art in Slovenia. He has
              received several awards (</span></font><font
            style="font-size: 11pt;" size="2"><span lang="en-GB"><i>OHO</i></span></font><font
            style="font-size: 11pt;" size="2"><span lang="en-GB">,</span></font><font
            style="font-size: 11pt;" size="2"><span lang="en-GB"><i>
                Vida 11</i></span></font><font style="font-size: 11pt;"
            size="2"><span lang="en-GB">,</span></font><font
            style="font-size: 11pt;" size="2"><span lang="en-GB"><i>
                Spaport</i></span></font><font style="font-size: 11pt;"
            size="2"><span lang="en-GB">,</span></font><font
            style="font-size: 11pt;" size="2"><span lang="en-GB"><i>
                Zogo Toy</i></span></font><font style="font-size: 11pt;"
            size="2"><span lang="en-GB">, etc.); he has been artist in
              residence three times (in Germany, Japan and the United
              States); he has had exhibitions in Slovenia, Japan,
              Taiwan, USA, Austria, France, Belgium, Italy, Serbia,
              Russia, Estonia, etc. – including established exhibition
              venues such as the Secession in Vienna and the Lentos
              Museum in Linz – and he has participated in large
              international biennials (Taipei, Taiwan 2008 and Ogaki,
              Japan 2006) and festivals.</span></font></font></font></p>
    <p style="margin-bottom: 0in; line-height: 0.19in;" lang="sl-SI"> <font
        color="#000000" face="Times New Roman"><font style="font-size:
          11pt;" size="2"><font color="#000000"><span lang="en-GB">In
              Slovenia, he has recently problematised the sell-out of
              frequency space (</span></font><font color="#000000"><span
              lang="en-GB"><i>Manifest</i></span></font><font
            color="#000000"><span lang="en-GB">, 2009, and </span></font><font
            color="#000000"><span lang="en-GB"><i>Infocalypse Now!</i></span></font><font
            color="#000000"><span lang="en-GB">, 2007) and he is
              particularly recognisable for his interventions into
              consumer Meccas. Using bricks made of printed propaganda
              materials, he closed the entrances to department stores in
              Ljubljana (</span></font><font color="#000000"><span
              lang="en-GB"><i>Just Do It!</i></span></font><font
            color="#000000"><span lang="en-GB">, 2003) and built a
              pavilion for eavesdropping and dwelling in BTC City (</span></font><font
            color="#000000"><span lang="en-GB"><i>Loop</i></span></font><font
            color="#000000"><span lang="en-GB">, 2004); in 2006, he took
              Beggar – a robot for the materially deprived, which he
              lent to the homeless people of Ljubljana the following
              year – for a walk around Citypark and the streets of Tokyo
              and Taipei; etc.<br>
              <br>
            </span></font></font></font></p>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2"><font
        color="#000000"><span lang="sl-SI"><b>Author</b></span></font><font
        color="#000000"><span lang="sl-SI"><span style="font-weight:
            normal;">: Sašo Sedlaček</span></span></font></font> <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2"><font
        color="#000000"><span lang="sl-SI"><b>Camera</b></span></font><font
        color="#000000"><span lang="sl-SI"><span style="font-weight:
            normal;">: Mitja Ličen, Janez Janša, Sašo Sedlaček</span></span></font></font>
    <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2"><font
        color="#000000"><span lang="sl-SI"><b>Editing</b></span></font><font
        color="#000000"><span lang="sl-SI"><span style="font-weight:
            normal;">: Sašo Sedlaček</span></span></font></font> <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2"><font
        color="#000000"><span lang="sl-SI"><b>Technical support</b></span></font><font
        color="#000000"><span lang="sl-SI"><span style="font-weight:
            normal;">: LJUDMILA</span></span></font></font>, <font
      color="#000000" face="Times New Roman"><font style="font-size:
        11pt;" size="2">Valter Udovičić</font></font> <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2"><font
        color="#000000"><span lang="sl-SI"><b>Assistant</b></span></font><font
        color="#000000"><span lang="sl-SI"><span style="font-weight:
            normal;">: Anže Grm</span></span></font></font> <br>
    <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2"><b>Production:


      </b>Aksioma – Institute for Contemporary Art, Ljubljana, 2011</font>
    <br>
    <font color="#000080" face="Times New Roman"><span lang="zxx"><u><a
            href="http://www.aksioma.org/"><font style="font-size:
              11pt;" size="2">www.aksioma.org</font></a></u></span></font>
    <br>
    <font color="#000000" face="Times New Roman"><font style="font-size:
        11pt;" size="2"><b>Artistic director:</b> Janez Janša</font></font>
    <br>
    <font color="#000000" face="Times New Roman"><font style="font-size:
        11pt;" size="2"><b>Executive producer:</b> Marcela Okretič</font></font><font
      color="#000000"><font size="2"><font face="Times New Roman"><b><br>
          </b></font></font></font><font color="#000000" face="Times New
      Roman"><font style="font-size: 11pt;" size="2"><b>Public
          relations:</b></font></font> Mojca Zupanič<font face="Times
      New Roman"><br>
    </font> <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2"><span
        lang="sl-SI"><i><b>Supported by the Ministry of Culture of the
            Republic of Slovenia, the Municipality of Ljubljana<br>
          </b></i></span><span lang="sl-SI"><i><span style="font-weight:
            normal;">Sponsor: Datacenter d.o.o.</span></i></span></font>
    <br>
    <font face="Times New Roman"><br>
    </font> <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2"><b>Contact:</b></font>
    <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2">Marcela
Okretič,


      041 250 830, <a class="moz-txt-link-abbreviated"
        href="mailto:aksioma4@siol.net">aksioma4@siol.net</a></font> <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2"><b>Aksioma
|


        Institute for Contemporary Art, Ljubljana</b></font> <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2">Neubergerjeva
25,


      1000 Ljubljana, Slovenia</font> <br>
    <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman" size="2">tel.:
      + 386 – (0)590 - 54360</font> <br>
    <font color="#000080" face="Times New Roman"><span lang="zxx"><u><a
            href="http://www.aksioma.org/"><font style="font-size:
              11pt;" size="2">www.aksioma.org</font></a></u></span></font>
  </body>
</html>