<html>
  <head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html;
      charset=ISO-8859-1">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    <font style="font-size: 11pt" face="Times New Roman" size="2">Aksioma
&#8211;

      Institute for Contemporary Art, Ljubljana, kindly invite you to
      the exhibition opening:</font><font face="Times New Roman"> <br>
      <br>
    </font><font face="Times New Roman" size="3"><b>Antoine Schmitt</b></font><font
      face="Times New Roman"> <br>
    </font><font face="Times New Roman" size="4"><i><b>Time Slip</b></i></font><font
      face="Times New Roman"> <br>
    </font><font face="Times New Roman" size="3"><i>New media
        installation </i></font> <font face="Times New Roman"><br>
    </font><font face="Times New Roman" size="4"><font color="#000080"><span
          lang="zxx"><u><font size="3"><span style="font-style: normal"><span
                  style="font-weight: normal"><span style="background:
                    transparent"><a
                      href="http://www.aksioma.org/time_slip">www.aksioma.org/t</a><a
                      href="http://www.aksioma.org/time_slip">ime_slip</a></span></span></span></font></u></span></font></font><font
      face="Times New Roman"> <br>
      <br>
    </font><font style="font-size: 11pt" face="Times New Roman" size="2"><b>Aksioma
|

        Project Space</b></font><font face="Times New Roman"> <br>
    </font><font style="font-size: 11pt" face="Times New Roman" size="2">Komenskega
18,

      Ljubljana, Slovenia</font><font face="Times New Roman"> <br>
    </font><font style="font-size: 11pt" face="Times New Roman" size="2">12


      &#8211; 28 October 2011</font><font face="Times New Roman"> <br>
      <br>
    </font><font style="font-size: 11pt" face="Times New Roman" size="2"><b><span
          style="background: transparent">Artist's presentation and
          exhibition opening: Wednesday<font size="3">, 12 October 2011</font></span></b></font><font
      face="Times New Roman"> </font><font face="Times New Roman"><br>
      <br>
    </font> <font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman"
      size="2"><span style="background: none repeat scroll 0% 0%
        transparent;"><span style="font-style: normal;"><b>New
            publication: </b></span></span></font><font face="Times New
      Roman"><font size="3"><i><a
href="http://www.aksioma.org/time_slip/pdf/aks_brochure_12_time_slip.pdf">Aksioma
brochure


            #12</a></i></font> </font><font style="font-size: 11pt"
      face="Times New Roman" size="2"><span style="background:
        transparent"><span style="font-style: normal"></span>, Ljubljana
        2011</span></font><font face="Times New Roman"> <br>
    </font><font style="font-size: 11pt;" face="Times New Roman"
      size="2">Ida Hir&#353;enfelder: &#8220;The new, the old and the media of the
      future&#8221;<br>
      <br>
    </font><font face="Times New Roman">Image: <a
        href="http://www.aksioma.org/press/timeslip.jpg"><font size="3">http://www.aksioma.org/press/timeslip.jpg</font></a>
    </font>
    <p style="margin-bottom: 0in; line-height: 0.19in;" lang="sl-SI"><font
        face="Times New Roman" size="3"><b>------<br>
        </b></font></p>
    <p style="margin-bottom: 0in; line-height: 0.19in;" lang="sl-SI"><font
        face="Times New Roman" size="3"><b>Antoine Schmit<font size="4"><i><br>
            </i></font></b></font><font face="Times New Roman"><font
          size="4"><i><b>Time Slip</b></i></font></font><font
        face="Times New Roman"> </font><font face="Times New Roman"> </font>
    </p>
    <p style="margin-right: 0.01in; margin-bottom: 0in; line-height:
      0.14in" align="JUSTIFY" lang="sl-SI"> <font face="Times New
        Roman"><font size="3"><i>Time Slip</i><span style="font-style:
            normal"> is a text display which continuously presents news
            from the future as computer software transcribes official
            news agency online newscasts from the grammatical past tense
            to the future tense: &#8220;the NASDAQ will drop 4.3 points
            today&#8221;, &#8220;A plane crash in Madrid will kill 153 people&#8221;, &#8220;The
            Giants will crush the RedSocks 10 to 3&#8221;&#8230;</span></font></font></p>
    <font face="Times New Roman"> </font><font face="Times New Roman">
    </font>
    <p style="margin-bottom: 0in; font-style: normal; line-height:
      0.14in" align="JUSTIFY" lang="sl-SI"> <font face="Times New
        Roman"><font size="3">A fascinating impression of knowing the
          future arises and transfigures the installation into an
          apparent oracle.</font></font></p>
    <font face="Times New Roman"> </font><font face="Times New Roman">
    </font>
    <p style="margin-bottom: 0in" lang="sl-SI"><font face="Times New
        Roman" size="3"><i>Time Slip</i> is always up to date. It is a
        programmed generative artwork.</font></p>
    <font face="Times New Roman"> </font><font face="Times New Roman">
    </font>
    <p style="margin-bottom: 0in" lang="sl-SI"><font face="Times New
        Roman" size="3">For the spectator, it is as if he was projected
        in the past of a few hours and that someone told him the future:
        feeling of going back in time. Or for someone who would not
        already know the news, it would be like if an oracle would
        predict the future: feeling of anxiety or of perverse full
        power. In all cases <span style="font-style: normal">it</span>
        is a work that unsettles and generates uneasiness by introducing
        a crack in the flow of time. All the more because it uses
        graphic codes and display contexts usually attached to real
        news.</font></p>
    <font face="Times New Roman"> </font>
    <p style="margin-bottom: 0in" lang="sl-SI"><font face="Times New
        Roman" size="3"><i>Time Slip</i> is a visual artwork referring
        to philosophical questionings on destiny, its potential
        pre-written nature or its causal determinism, and in the end, a
        work on free will. It confronts the spectator to the control of
        his own destiny in a universe where time and its causality can
        slip. It is also a work on the motive energy of unpredictability
        and risk, more and more central in the contemporary world.</font></p>
    <font face="Times New Roman"> </font>
    <p style="margin-bottom: 0in; font-weight: normal; line-height:
      0.14in" align="JUSTIFY" lang="en-GB"> <font face="Times New
        Roman"><font size="3">There is still an escape door for the
          spectator through the realization of the essential vanity of
          this system which pretends to know what will happen, but which
          in fact knows nothing. But this door is not easy to find.</font></font></p>
    <font face="Times New Roman"> </font>
    <p style="margin-right: 0.01in; margin-bottom: 0in"><font
        face="Times New Roman"><br>
      </font> </p>
    <p style="margin-bottom: 0in; font-weight: normal" align="LEFT"
      lang="sl-SI"> <font face="Times New Roman" size="3"><font
          color="#000000"><span lang="en-GB">Artist and programming
            engineer </span></font><font color="#000000"><span
            lang="en-GB"><b>Antoine Schmitt </b></span></font><font
          color="#000000"><span lang="en-GB">creates installations,
            situations and objects, minimal and abstract, anchored in
            time and movement, that address the modalities of the free
            being in the system of reality. With reference to a systemic
            contemporary world, Schmitt places programming, an artistic
            medium that he considers radically new because of its active
            dimension, at the core of most of his artworks to challenge
            the forces in play, and their form. He has, alone or through
            collaborations, fostered confrontations with this approach
            in more established artistic fields like music, dance,
            architecture, literature and cinema, whose codes he
            re-examines. He has collaborated with Vincent Epplay,
            Jean-Jacques Birg&eacute;, Atau Tanaka, Anne Holts and Jean-Marc
            Matos, Alberto Sorbelli, Joana Preiss, Juha Marsalo and
            others. As a theorist, jury spokesman, and editor of the
            gratin.org portal, Schmitt explores the field of programmed
            art. Antoine Schmitt lives and works in Paris. More: : </span></font><a
          href="http://www.gratin.org/as/">http://www.gratin.org/as/</a></font></p>
    <font face="Times New Roman"> </font>
    <p style="margin-right: 0.01in; margin-bottom: 0in; font-weight:
      normal; line-height: 0.14in" align="LEFT"> <font face="Times New
        Roman"><br>
      </font> </p>
    <font face="Times New Roman"> </font><font face="Times New Roman">
    </font><br>
    <font style="font-size: 11pt" face="Times New Roman" size="2"><b>Production:

      </b>Aksioma &#8211;Institute for Contemporary <span lang="en-GB">Art</span>,
      Ljubljana, 2011</font><font color="#000080" face="Times New Roman"><span
        lang="zxx"><u><br>
          <a href="http://www.aksioma.org/"><font style="font-size:
              11pt" size="2">www.aksioma.org</font></a></u></span></font><br>
    <font face="Times New Roman"> </font><font face="Times New Roman">
    </font><br>
    <font color="#000000" face="Times New Roman"><font style="font-size:
        11pt" size="2">Artistic director: Janez Jan&#353;a</font></font><br>
    <font color="#000000" face="Times New Roman"><font style="font-size:
        11pt" size="2">Executive producer: Marcela Okreti&#269;</font></font><br>
    <font color="#000000" face="Times New Roman"><font style="font-size:
        11pt" size="2"><span lang="sl-SI"><span style="font-weight:
            normal">Public relations</span></span></font></font><font
      color="#000000" face="Times New Roman"><font style="font-size:
        11pt" size="2"><span lang="sl-SI"><span style="font-weight:
            normal">: Mojca Zupani&#269;</span></span></font></font><br>
    <font style="font-size: 11pt" face="Times New Roman" size="2"><font
        color="#000000"><span lang="sl-SI"><span style="font-weight:
            normal">Technical support: Valter Udovi&#269;i&#263;</span></span></font></font><br>
    <font style="font-size: 11pt" face="Times New Roman" size="2">Assistant:

      Sonja Grdina</font><br>
    <font face="Times New Roman"> </font><font face="Times New Roman">
    </font><font size="2"><font face="Times New Roman"><i><b><br>
            <br>
          </b></i></font></font><font style="font-size: 11pt"
      face="Times New Roman" size="2"><i><b>Supported by <font size="3">Institut

            fran&ccedil;ais</font><font size="3"> - Minist&egrave;re des Affaires
            &eacute;trang&egrave;res et europ&eacute;ennes</font>, <br>
          the Ministry of Culture of the Republic of Slovenia and the
          Municipality of Ljubljana.</b></i></font><br>
    <i><font face="Times New Roman">Sponsor: Datacenter d.o.o.</font></i><br>
    <p style="margin-bottom: 0in;"><font style="font-size: 11pt;"
        face="Times New Roman" size="2"><span lang="en-GB"><br>
        </span></font></p>
    <font style="font-size: 11pt" face="Times New Roman" size="2"><span
        lang="en-GB">Contact</span>:</font><br>
    <font style="font-size: 11pt" face="Times New Roman" size="2">Marcela
Okreti&#269;,

      041 250 830, <a class="moz-txt-link-abbreviated"
        href="mailto:aksioma4@siol.net">aksioma4@siol.net</a></font><br>
    <font style="font-size: 11pt" face="Times New Roman" size="2"><b>Aksioma
|

        Institute for Conteporary Art, Ljubljana</b></font><br>
    <font style="font-size: 11pt" face="Times New Roman" size="2">Neubergerjeva
25,

      1000 Ljubljana, Slovenia</font><br>
    <font style="font-size: 11pt" face="Times New Roman" size="2">tel.:
      + 386 &#8211; (0)590 - 54360</font><br>
    <font color="#000080" face="Times New Roman"><span lang="zxx"><u><a
            href="http://www.aksioma.org/"><font style="font-size: 11pt"
              size="2">www.aksioma.org</font></a></u></span></font><br>
    <font face="Times New Roman"> </font> <br>
    <font face="Times New Roman"> <br>
    </font>
  </body>
</html>